יהדות התורה מאיימת להצביע נגד הקואליציה: "חוסר הערכה"

איתי גדסי 3 Comment on יהדות התורה מאיימת להצביע נגד הקואליציה: "חוסר הערכה"

סיעת יהדות התורה ליו"ר הקואליציה: "הסדרת תקציב מיידית למשרד מסורת ישראל והרשות לפיתוח חרדי או שלא נצביע מחר עם הממשלה"

גפני וגולדקנופף צילום: Yonatan Sindel/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הודיע ליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ ולשר המקשר בין הממשלה לכנסת דודי אמסלם שהחל ממחר, יום רביעי, חברי הכנסת של הסיעה לא יצביעו עם הקואליציה בכל החוקים שנתמכים ע"י הממשלה עד למילוי תביעותיה הקואליציוניות.

במהלך ישיבת הסיעה השבועית אתמול העלה שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, את ההתנהגות המשפילה של פקידי האוצר שאינם מקדמים את התקצוב שהובטח ליהדות התורה במו"מ הקואליציוני ודרש לקבל החלטה, לאחר שתיאם זאת עם כל נציגי אגודת ישראל בסיעה, שהח"כים יפסיקו להצביע עם הקואליציה עד להסדרת העניין.

השר פרוש: "איך יתכן שחודש לאחר אישור התקציב ושלושה שבועות מאז שהעברנו מסמך מפורט לפעילות מסורת ישראל, ועדיין משרד האוצר לא אישר העברת כספים לפעילות זו. אין זה אומר, כי אם חוסר הכרה והבנה בחשיבות הפעילות הזו".

סגן השר לפיתוח חרדי אורי מקלב הוסיף כי המצב דומה ביחס לתקציב הרשות לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי, ולנוכח ההתנהגות של פקידי האוצר שבהתנהלותם הם משדרים את חוסר אמונם והערכתם את הפעולות של המשרדים האלה.

לאחר דבריהם נטלו חלק כל הנוכחים בישיבת הסיעה והביעו את הזדהותם בדרישה להימנע מלתת תמיכה בהצעות החוק וההצבעות שמובאות ע"י סיעות הכנסת, ולצורך כך הוחלט לחדד ולתמוך בדרישת השר פרוש וסגן השר מקלב.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אולי הגיע הזמן שהחכי"ם החרדים יפנימו שנתניהו רק משתמש בהם ???
    בדיוק כפי שהם עצמם עושים לציבור הבוחרים….

  2. 2

    יש עוד הרבה הפרות של מה שהובטח לחרדים בהסכמים.
    בחינוך הובטח השוואת תקצוב 55% בפטור ו – 75% במוכשר בלחי תנאים והתניות. וכעת פקידי משרד החינוך
    דחופו התניות של תוכנית גפ"ן שזה שווה – 0 עצמאות!!!
    תוכנית גפ"ן הנה תוכנית מפוקחת ומנוטרת באופן הדוק, וכנ"ל תקצוב דרך קולות קוראים. פקידי משרד החינוך יחד עם פקידי האוצר, העמידו את זה כתנאי להגדלת תקצוב מוסדות הפטור שהיה מתבקש בלא כל תנאי. בסך הכל להגיע ל55% תקצוב אין הצדקה לשלם מחיר עצמאות התתי"ם, בשביל זה הרי מתפשרים ולא דורשים 100%!. הרי כל מה שעמד ודרש הרב אידלשטיין זצוק"ל ערב הבחירות., היה לשמור על מעמד מוסדות הפטור. עכשיו באים הפקידים להפוך את דרישות הרב זצוק"ל. אסור לתת לפקידים לעשות את זה.

    1. אין כאן שום חידוש
      מדובר בשיטה שחוזרת על עצמה בכל בחירות.

      מבטיחים , אבל לא מבטיחים לקיים….

      אבל העיקר שיש ג'ובים לחכי"ם ועוזריהם…